دنیا خودرو؛ رولزرویس گران ترین ماشین دنیا را رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ ماریانا، این هفته در دنیا خودرو: رونمایی از مدل سفارشی تازه رولزرویس، خبرهای تازه از وانت سایبرتراک تسلا و معرفی لوکس ترین مدل اینفینیتی که با الهام از سبک های طراحی ژاپنی ساخته شده است

دنیا خودرو؛ رولزرویس گران ترین ماشین دنیا را رونمایی کرد

گران ترین ماشین دنیا

رولزرویس ماشینی سفارشی و دست ساز رونمایی نموده که بنا بر گزارش ها گران ترین ماشین نو در دنیا است. نام این مدل تازه دراپ تیل (Drop Tail) است و تنها چهار دستگاه از آن ساخته می گردد.

دراپ تیل نتیجه پروژه ای چهارساله در زیرمجموعه ماشین های سفارشی کارخانه است که ماشین های تک را به سفارش مشتری طراحی می نماید. این زیرمجموعه رولزرویس که نامش کوچ بیلد (Coach Build) است، تا کنون یک دستگاه ماشین به نام سوییپ تیل (Sweep Tail) در سال 2017 و سه دستگاه ماشین به نام بوت تیل (Boat Tail) در سال 2021 ساخته است.

تنها چهار دستگاه از رولزرویس دراپ تیل ساخته می گردد

رولزرویس قیمت ماشین های سفارشی خود را اعلام نمی نماید، اما گزارش شد که قیمت بوت تیل بیست میلیون پوند (25 میلیون دلار) بود که آن را به گران ترین ماشین دنیا تبدیل کرد. رسانه های خودروسازی می گویند قیمت دراپ تیل از بوت تیل هم گران تر است.

رولزوریس برای ساخت دراپ تیل به جای استفاده از شاسی مدل های موجود، شاسی کاملا تازهی از فولاد، آلومینیوم و فیبرکربن ساخته است. موتور ماشین دوازده سیلندر با قدرت 593 اسب بخار است. رولزرویس می گوید در طراحی ماشین از قایق های تفریحی الهام گرفته است. برای دراپ تیل سقفی از شیشه و فیبرکربن ساخته شده که می توان آن را جدا کرد. شیشه سقف با فن آوری الکتروکرومیک ساخته شده که با انتخاب راننده مات یا شفاف می گردد.

رولزوریس دراپ تیل با بیش از 1600 قطعه چوب مرغوب تزیین شده است

یکی از ماشین های رولزرویس ساعتی دارد که از داشبورد جدا شده و می توان به عنوان ساعت مچی استفاده کرد

طراحان رولزرویس می گویند هدفشان در طراحی اتاق، ساختن فضایی دنج بوده است. بیشتر دکمه ها پوشانده شده و داشبورد تا حد امکان ساده طراحی شده است. کیلومتر شمار روبروی راننده آنالوگ است و برای داشبورد هر ماشین، یک ساعت عقربه ای به مشهورترین ساعت سازهای سوییس سفارش داده شده است. در یکی از چهار ماشین ساعت را می توان از داشبورد جدا و به عنوان ساعت مچی استفاده کرد.

سراسر اتاق ماشین با چوب و چرم تزیین شده است. در تزیین یکی از ماشین ها که رز سیاه نامیده شده، از 1603 قطعه چوب مرغوب استفاده شده است. رولزوریس می گوید نصب این چوب ها کار بسیار ظریفی بوده و متخصص کارخانه روزی یک ساعت این کار را در سکوت کامل انجام داده است. ساخت لاک الکلی که این طرح چوب را حفظ کند، یک سال طول کشیده است.

تورستن مولر، مدیر رولزرویس همزمان با رونمایی از اولین دستگاه دراپ تیل گفت: این ماشین پاسخ به سوالی است که مدت ها است پرسیده می گردد؛ این که آیا یک ماشین می تواند اثر هنری هم باشد؟ رونمایی از این ماشین خارق العاده جواب مثبت صریحی به این سوال است.

نظر ایلان ماسک درباره سایبرتراک

ایلان ماسک، مدیر تسلا با وانت هایی که در کارخانه شرکت فراوری شده رانندگی کرد

چند هفته مانده به تحویل اولین سری وانت تسلا، انتشار یک عکس و درز نامه ای از ایلان ماسک به رسانه ها دوباره این ماشین را خبرساز کرد.

تسلا وانت سایبرتراک را تقریبا چهار سال پیش رونمایی کرد. قرار بود فراوری ماشین در سال 2021 شروع گردد، اما این کار بارها به تاخیر افتاد. ایلان ماسک، مدیر کارخانه می گوید تسلا این ماشین را با روشی فراوری می نماید که تا به امروز در صنعت خودرو دیده نشده و همین باعث پیچیدگی کار و تاخیر شده است.

او هفته گذشته در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) عکسی از رانندگی با وانت سایبرتراک منتشر کرد و نوشت که با ماشینی که به طور کامل در خط فراوری ساخته شده رانندگی نموده است. او بعلاوه در پاسخ یکی از کاربران این شبکه اجتماعی گفت به نظرم این برترین محصولی است که تا حالا فراوری نموده ایم.

ماسک اوایل امسال قول داد تا خاتمه سه ماهه سوم امسال میلادی، اولین سری از سایبرتراک به مشتریان تحویل داده گردد که با این حساب این مراسم باید در چند هفته آینده برگزار گردد.

همزمان گروهی اینترنتی به نام مالکان سایبرتراک نامه ای از ایلان ماسک منتشر نموده که در آن آقای ماسک از کارمندان تسلا خواسته است دقت در ساخت سایبرتراک آنقدر بالا برود که فاصله بین پنل های ماشین از یک میلی متر بیشتر نگردد.

قرار بود وانت سایبرتراک در سال 2021 به بازار بیاید

ماسک نوشته اگر کارخانه هایی نظیر شرکت اسباب بازی لگو و فراوری نمایندگان قوطی نوشابه می توانند با این دقت محصولاتشان را فراوری نمایند، تسلا هم باید بتواند.

انتشار این نامه به حدس های زیادی در شبکه های اجتماعی منجر شد و بسیاری از کابران با آنالیز عکس هایی که از سایبرتراک منتشر شده درباره کیفیت ساخت ماشین سوال هایی مطرح کردند.

ایلان ماسک، هنگام رونمایی ماشین در سال 2019 گفت که قیمت مناسب ترین مدل سایبرتراک حدود چهل هزار دلار خواهد بود. اما رسانه ها گزارش داده اند که قیمت ماشین افزایش یافته و آن را بین هفتاد تا هشتاد هزار دلار پیش بینی نموده اند.

شاسی بلندی با سبک ژاپنی

مدل تازه اینفینیتی سال آینده به بازار خواهد آمد

اینفینیتی، زیرمجموعه ماشین های لوکس نیسان کانسپتی از لوکس ترین مدل خود رونمایی نموده که طراحی مدل های آینده کارخانه را نمایش می دهد. خودروساز ژاپنی می گوید در ساخت این کانسپت از سبک های طراحی سنتی ژاپنی الهام گرفته شده است.

نام کانسپت QX مونوگراف است. این کانسپت مبنایی برای نسل تازه مدل QX80 کارخانه است که سال آینده به بازار می آید. اینفینیتی جزییات زیادی درباره این مدل منتشر ننموده، اما گزارش شده که قیمتی بالای صد هزار دلار خواهد داشت و یکی از مدیران کارخانه امکانات ماشین را خارق العاده توصیف نموده است.

در ساخت کانسپت اینفینیتی از سبک های طراحی سنتی ژاپنی الهام گرفته شده است

اینفینیتی می گوید در طراحی ماشین از سبک های ژاپنی ما (Ma)، اوتسوروی (Utsuroi) و کابوکو (Kabuku) الهام گرفته شده است. ما بر استفاده از فضاهای خالی تمرکز دارد، اوتسوروی به گذار بین فضاهای مختلف توجه دارد و تاکید کابوکو بر طراحی غیرعادی و بحث انگیز است.

طراحی باغ های ژاپنی مثال خوبی از استفاده از این سبک های طراحی است. در این باغ ها به فضای بین باغچه ها توجه می گردد، شکل باغ با توجه به تغییر فصل تغییر می نماید و معمولا یک مجسمه یا فرم توجه برانگیز برای باغ طراحی می گردد که بیننده را به خود جلب می نماید.

مهم ترین بخش کانسپت اینفینیتی، نمای جلوی ماشین است. بیشتر سطح جلوی ماشین را جلوپنجره گرفته است و آرم اینفینیتی با فرمی سه بعدی در وسط واقع شده است. دور آرم کارخانه لامپ های ال ئی دی گذاشته شده که در شب نورانی می گردد. چراغ های جلو و عقب هم نواری از لامپ های کوچک ال ئی دی است. میزان چراغ ها در عقب با نزدیک شدن به گوشه ها بزرگ تر می گردد.

کانسپت QX مونوگراف مبنای ساخت نسل تازه اینفینیتی QX80 است

آرم اینفینیتی به صورت سه بعدی طراحی شده و با لامپ های ال ئی دی که در شب نورانی می گردد

اینفینیتی عکس و اطلاعاتی از اتاق این کانسپت منتشر ننموده، اما چند نمایندگی کارخانه که در جلسه ای درباره مدل تازه حاضر بودند می گویند اتاق ماشین در حد شاسی بلند مایباخ، لوکس ترین مدل مرسدس-بنز است.

نیسان، مارک اینفینیتی را در سال 1989 برای رقابت با لکسوس، مارک لوکس تویوتا تاسیس کرد. اما این شرکت در سال های گذشته با مسائل زیادی روبرو بوده و فروشش کاهش یافته است. پیمان کارگر، از مدیران ارشد رنو از سال 2020 تا بهار امسال مدیر این شرکت بود و برنامه ای برای تحول کارخانه تنظیم کرد که براساس آن اینفینیتی قرار بود ماشین های لوکس تری فراوری کند.

اینفینیتی در سال 2019 نزدیک به 189 هزار دستگاه ماشین فروخت. اما در سال 2021 فروش شرکت 55 درصد کاهش یافت و به حدود 85 هزار دستگاه رسید. اینفینیتی بیشتر ماشین هایش را در آمریکا می فروشد. فروش شرکت در سال 2022 حدود 47 هزار دستگاه بود.

منبع: انتخاب

به "دنیا خودرو؛ رولزرویس گران ترین ماشین دنیا را رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا خودرو؛ رولزرویس گران ترین ماشین دنیا را رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید