ماده غذایی که سلامت شنوایی را تضمین می نماید

به گزارش وبلاگ ماریانا، محققان در تحقیق تازه دریافتند که هر چه مقدار اسید چرب امگا 3 که به نام اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) نیز شناخته می گردد بالاتر باشد کاهش شنوایی کمتر است.

ماده غذایی که سلامت شنوایی را تضمین می نماید

به گزارش ایسنا به نقل از ارث، این مطالعه که بیش از 100 هزار نفر در بریتانیا را مورد آنالیز قرار داد، یک رابطه معکوس بین سطح اسید دوکوزاهگزانوئیک خون و مسائل شنوایی پیدا کرد؛ افراد بین 40 تا 69 سال با سطوح اسید دوکوزاهگزانوئیک بالاتر، 8تا 20 درصد کمتر مسائل شنوایی مرتبط با سن را نسبت به افرادی که سطح اسید دوکوزاهگزانوئیک کمتری داشتند، تجربه کردند. هر چه اسید دوکوزاهگزانوئیک در خون بیشتر باشد، توانایی شنوایی بهتر به نظر می رسد.

محققان پیش از این دریافتند که سطوح بالاتر اسید دوکوزاهگزانوئیک با خطر کمتر بیماری قلبی، اختلالات شناختی و مرگ مرتبط است. محققان این تحقیقات را توسعه می دهند تا نقش اسید دوکوزاهگزانوئیک را در حفظ عملکرد شنوایی و یاری به کاهش خطر کاهش شنوایی مرتبط با افزایش سن بیابند.

با این حال، محققان در تفسیر این نتایج احتیاط را توصیه نموده اند. اگرچه ارتباط بین اسید دوکوزاهگزانوئیک و شنوایی قابل توجه است، ماهیت مقطعی این مطالعه به این معنی است که نمی تواند به طور قطع ثابت کند که اسید دوکوزاهگزانوئیک مسئول حفظ شنوایی است. بعلاوه نمی تواند ثابت کند که کمبود اسید دوکوزاهگزانوئیک به کاهش شنوایی یاری می نماید.

این تحقیق بر اهمیت اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه اسید دوکوزاهگزانوئیک، در حفظ سلامت و کاهش سرعت کاهش عملنمودهای مختلف بدن مرتبط با پیری تأکید می نماید. امگا 3 ممکن است از سلامت سلول های گوش داخلی محافظت کند یا واکنش های التهابی میانه به صداهای بلند، مواد شیمیایی یا عفونت ها را کاهش دهد.

مصرف امگا 3 تا حد زیادی سطح اسید دوکوزاهگزانوئیک را در خون و بافت های ما مشخص می نماید زیرا بدن ما فقط می تواند میزان محدودی اسید دوکوزاهگزانوئیک فراوری کند. مصرف منظم غذاهای دریایی یا مکمل های غذایی می تواند این سطوح را افزایش دهد.

شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 3 خون مفید است. ماهی های چرب و مکمل های امگا 3 هر دو منابع غذایی خوبی هستند.

تخمین زده می گردد که 20 درصد از جمعیت دنیا، بیش از 1.5 میلیارد نفر، با کم شنوایی زندگی می نمایند و با افزایش سن جمعیت دنیا، انتظار داریم این تعداد افزایش یابد و هر پیشرفتی که بتواند این شرایط گسترده را کاهش دهد یا از آن جلوگیری کند قابل توجه است.

عوامل محیطی، ژنتیک و داروها می توانند بر کاهش شنوایی تأثیر بگذارند بنابراین، یافتن راه هایی برای کاهش خطر آن مهم است. روش های سنتی شامل محافظت از گوش در برابر صداهای بلند و مراجعه به پزشک برای عفونت هاست با این حال، نتایج این تحقیق نشان می دهد که رژیم غذایی، به ویژه افزایش دریافت امگا 3، ممکن است ابزار قدرتمند دیگری در حفظ سلامت شنوایی باشد.

منبع: فرارو

به "ماده غذایی که سلامت شنوایی را تضمین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماده غذایی که سلامت شنوایی را تضمین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید