لوزان سوئیس، مقصدی مجذوب کننده در تور سوئیس

به گزارش وبلاگ ماریانا، لوزان یکی از شهرهای زیبا و مجذوب کننده سوئیس است که همیشه مقصدی مجذوب کننده برای گردشگران تور سوئیس به شمار می رود. این شهر که در غرب کشور سوئیس قرار گرفته است، همیشه با ژنو بر سر تصاحب عنوان مرکز فرهنگی بخش فرانسه زبان سوئیس رقابت داشته است.

لوزان سوئیس، مقصدی مجذوب کننده در تور سوئیس

آشنایی با لوزان برای آن دسته از گردشگرانی که قصد دارند در تور سوئیس شرکت نمایند ضروری است. زیرا همانگونه که گفتیم، لوزان از مهمترین دیدنی های سوئیس به شمار می رود و می تواند بخش مهمی از تور سوئیس باشد.

در ادامه این مقاله با شهر لوزان و جاذبه های گردشگری آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با لوزان

قطعا می دانیم که شهر لوزان در کدام کشور است، اما برای آشنایی بهتر با این شهر، بهتر است بدانیم که دقیقا لوزان کجاست و فاصله ژنو تا لوزان چقدر است. لوزان در غرب کشور سوئیس واقع شده است و فاصله 63 کیلومتری آن با ژنو را می توانید در کمتر از یک ساعت طی کنید. البته غیر از راستا زمینی، می توانید با استفاده از قطار و یا سفر هوایی به مقصد فرودگاه لوزان سوئیس نیز خود را به این شهر برسانید.

لوزان مرکز کانتون وو (Vaud) است که در حاشیه شمالی دریاچه ژنو واقع شده است. شهر لوزان در سوئیس بر روی یک تپه بنا شده است و اولین نشانه های سکونت در آن به دوران روم باستان بازمی گردد. شهر لوزان به علت موقعیت ممتاز خود در راستاهای تجاری بین شمال و جنوب اروپا، در دوران قرون وسطی به اوج ثروت و معروفیت خود رسید. در این دوران ساختمان های متعددی در شهر لوزان ساخته شد که امروزه از مهمترین دیدنی های سوئیس به شمار می فرایند.

هر چند در طول زمان شهر لوزان توسعه پیدا نموده است، اما همچنان تپه ای که لوزان بر روی آن ساخته شده بود به عنوان مهمترین مقصد گردشگری این شهر شناخته می گردد. افرادی که سفر به شهر لوزان سوئیس را در برنامه سفر خود قرار می دهند، می توانند از بزرگترین کلیسای سوئیس، عمارت شهرداری، کاخ رومین و ساختمان سابق دانشگاه لوزان که بر روی تپه قرار دارند، بازدید نمایند.

آب و هوای لوزان سوئیس

لوزان نیز مانند بیشتر شهرهای سوئیس (و حتی اروپا) آب و هوایی معتدل و حاره ای دارد. با توجه به آب و هوای متعادل شهر لوزان سوئیس، تابستان های گرم و زمستان های سردی در انتظار شما خواهد بود. با توجه به این ویژگی های آب و هوای لوزان سوئیس، بهتر است سفر به لوزان را به اواخر بهار و تابستان موکول کنید. در این ایام آب و هوا برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر بسیار مناسب خواهد بود.

جاذبه های گردشگری لوزان

لوزان یکی از زیباترین شهرهای سوئیس به شمار می رود که با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد، توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب کند. گردشگرانی که راهی شهر لوزان می شوند بیش از هر چیز در پی کشف جاذبه های دوست داشتنی و بعلاوه گشت و گذار در مراکز خرید لوزان سوئیس هستند. جاذبه های متعدد لوزان هر کدام به یک مقاله جداگانه احتیاج دارند اما در این مقاله سعی داریم تعدادی از مهمترین آنها را به شما معرفی کنیم:

دریاچه ژنو

دریاچه ژنو یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی در سرتاسر سوئیس است و لوزان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. علاوه بر قدم زدن و گشت و گذار در حاشیه دریاچه ژنو، می توانید از قایق ها و کشتی های متعددی که بر روی دریاچه ژنو گشت می زنند نیز بهره ببرید. بعضی از این تورها نیز شما را به دهکده ها و شهرهای اطراف لوزان می برند تا از زیبایی های آنان نیز بازدید کنید. در هر صورت، گرفتن عکس های زیبا از انعکاس بخش فرانسوی رشته کوه آلپ در دریاچه لوزان غافل نشوید.

موزه المپیک

کشور سوئیس میزبان بسیاری از نهادهای بین المللی است و لوزان نیز در این میان، محل دفتر مرکزی کمیته المپیک است. در سفر به لوزان می توانید از این مرکز و موزه المپیک بازدید کنید. در موزه المپیک لوزان علاوه بر آشنایی با ذات و اهداف برگزاری بازی های المپیک، با تاریخچه این مسابقات از زمان یونان باستان تا امروز نیز آشنا خواهید شد.

در این موزه آثار شگفت انگیزی مانند مشعل ها و پوسترهای المپیک های مختلف، لباس ها و وسایل استفاده شده به وسیله ورزشکاران و … قرار داده شده است که بازدید از آنها برای هر گردشگری مجذوب کننده خواهد بود.

.

کلیسای جامع نتردام

نه هیچ اشتباهی نشده است! درست است که کلیسای نتردام پاریس بسیار معروف است، اما تنها کلیسای نتردام دنیا نیست. ساخت کلیسای جامع لوزان تقریبا همزمان با کلیسای نتردام پاریس آغاز شده اما حدود 100 سال زودتر از آن به انتها رسیده و امروزه بزرگترین کلیسای کشور سوئیس است.

این کلیسا نمونه کاملی از هنر معماری سوئیس در قرون وسطی است و تقریبا تمام عناصر معماری این دوره را در خود جای داده است. ستون های بلند و طاق های رفیع، پنجره های بزرگ و پوشیده شده با شیشه های رنگی و … این کلیسا را بی میزان زیبا نموده اند.

علاوه بر اینها، یکی دیگر از مواردی که باعث مجذوب کنندهیت کلیسای جامع نتردام لوزان می گردد، ساز ارگ بزرگ این کلیسا است. این ساز یکی از بزرگترین ارگ های بادی دنیا است که ساخت آن بیش از ده سال (1193 تا 2003) طول کشیده است و از 7000 لوله بزرگ تشکیل شده است که صدا را فراوری می نمایند.

ساخت کلیسای جامع لوزان تقریبا همزمان با کلیسای نتردام پاریس آغاز شده اما حدود 100 سال زودتر از آن به انتها رسیده و امروزه بزرگترین کلیسای کشور سوئیس است.

برج ساوابلین (Sauvabelin)

اگر در پی یک چشم انداز تماشایی از شهر لوزان و دریاچه ژنو هستید، علاوه بر برج کلیسای جامع نتردام لوزان می توانید سری به جنگل ساوابلین بزنید. در سال 2003 یک برج چوبی 35 متری در این جنگل ساخته شده است که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری لوزان به شمار می رود. این برج نمادی از ورود به قرن نو بوده و از بالای آن می توانید یک چشم انداز 360 درجه شگفت انگیز از لوزان خواهید داشت.

لوزان شهری زیبا و کوچک در حاشیه شمالی دریاچه ژنو سوئیس است که همیشه به عنوان یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری سوئیس شناخته می گردد. بسیاری از گردشگرانی که در تور سوئیس شرکت می نمایند، سفر به لوزان سوئیس را نیز در برنامه خود قرار می دهند تا از دیدنی های سوئیس در این شهر بازدید نمایند. اما علاوه بر جاذبه های گردشگری، لوزان یک شهر دانشگاهی نیز به شمار می رود و دانشگاه لوزان سوئیس دانشجویان بین المللی متعددی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می نماید. دانشگاه Ecole لوزن سال 1853 میلادی افتتاح شده و تمرکز اصلی آن امروزه بر علوم طبیعی و مهندسی است.

منبع: ققنوس

به "لوزان سوئیس، مقصدی مجذوب کننده در تور سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوزان سوئیس، مقصدی مجذوب کننده در تور سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید