جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گامی برای رونق فضای کتابخوانی

به گزارش وبلاگ ماریانا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، علیرضا نوروزی، صبح پنج شنبه، به همراه فرشید مرامی،کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در بازدید از روستای پسوه از توابع شهرستان پیرانشهر و روستای چنار میاندوآب به منظور آنالیز طرح های کتابخوانی ارائه شده در نهمین دوره جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب،با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نشان دهنده اهمیت موضوع فعالیت فرهنگی در روستا ها و عشایر و بهانه ای برای توجه به این منطقه ها است، اضافه کرد: هدف این جشنواره ترویج فرهنگ کتابخوانی، حمایت از اقدامات اجرا شده در روستاها، پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب خوانی و بعلاوه معرفی فعالیت های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب خوانی است.

جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گامی برای رونق فضای کتابخوانی

وی گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برنامه ای است که هر سال با موضوع معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: استان آذربایجان غربی دارای فرهنگی بسیارعمیق بوده و با توجه به اینکه اقوام و ادیان زیادی در کنار هم زندگی می نمایند باید در بحث کتاب هم این در کنار هم بودن نشان دهند.

وی اضافه کرد: تعامل و همکاری بین مجموعه های فرهنگی موجب رشد و شکوفایی و فرهنگ سازی بیشتر در جامعه می گردد و در این راستا باید تمام ارگان ه همکاری داشته باشند.

به گزارش ایبنا؛ تجلیل از احمدی کیا، کتابدار کتابخانه روستای پسوه و اهدای 100جلد کتاب، تجلیل از ابوبکر آرازی، کتابدار کتابخانه روستای چنار و اهدای تعداد 100 جلد کتاب از جمله برنامه های دیگر این بازدید بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گامی برای رونق فضای کتابخوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گامی برای رونق فضای کتابخوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید