تغییر نام صندوق احیا به صندوق توسعه گردشگری

به گزارش وبلاگ ماریانا، در لایحه پیشنهادی بودجه 1402 و احکامی که قابلیت دائمی شدن دارند، آمده: با هدف حمایت از اقتصاد گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی فرهنگی به صندوق توسعه گردشگری تغییر نام می یابد.

تغییر نام صندوق احیا به صندوق توسعه گردشگری

اصلاحات اساسنامه نو بر پایه مأموریت محوله، به وسیله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (مسئول) و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

پیش از این نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه 26 دی سال 96 مصوب نموده بودند به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف عنوان صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی اصلاح گردد.

بر این اساس 30 درصد درآمدهای سازمان میراث فرهنگی از اجاره اماکن و فروش بلیت، بخشی از منابع صندوق کارآفرینی و امید و یاری های بخش های دولتی و غیردولتی و درآمدهای حاصل از فعالیت های صندوق پس از درج در بودجه سنواتی و گردش خزانه به منابع صندوق اضافه می گردد.

منبع: گردشبان

به "تغییر نام صندوق احیا به صندوق توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر نام صندوق احیا به صندوق توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید