باغ مخفی با ترجمه مریم مفتاحی برای نوجوانان منتشر شد

به گزارش وبلاگ ماریانا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، مری لناکس، کوچک، بداخلاق و پرخاشگر است و وقتی در هند پدر و مادرش را از دست می دهد به انگلستان برگردانده می گردد تا با عموی خود در باغی بزرگ و ساکت و قدیمی زندگی کند. مری در طول روز کاری برای انجام دادن ندارد به جز پرسه زدن در باغ و البته تماشای سینه سرخی که بر فراز دیوارهای باغ اسرارآمیز پرواز می نماید؛ باغی که 10 سال است درِ آن قفل شده و کلیدش مفقود است.

باغ مخفی با ترجمه مریم مفتاحی برای نوجوانان منتشر شد

رمان باغ مخفی درباره کودک ناسازگار و مریض احوالی است که گویی تنها مواجهه با چیزی حیرت انگیز، می تواند تغییری در اخلاق او بدهد. این کتاب داستان آشتی با آسمان و زمین و گل و رنگ و پرنده است؛ تماشا و بوییدن و لمس کردن طبیعت و هر آنچه در آن است. منتقدان ادبی جهان، این رمان را شاهکار ادبیات کودک و نوجوان دانسته اند. از روی داستان باغ مخفی فیلم های زیادی ساخته شده است.

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

یک هفته ای خورشید بر فراز باغ مخفی تابید. وقتی مری به باغ فکر می کرد، نام باغ مخفی به ذهنش می آمد. از اسمی که گذاشته بود خوشش می آمد. وقتی دیوارهای زیبا و قدیمی باغ او را در بر می گرفت و کسی نمی دانست کجاست، حسابی کیف می کرد. انگار از جهان خارج شده و پا به سرزمین پریان گذاشته بود.

فرانسیس هاجسون برنت از تأثیرگذارترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان قرن است که به علت تجارب شخصی و زندگی پردردی که از سر گذراند، توانست رمان هایی فارغ از زمان و مکان خلق کند. رمان هایی که توجه بزرگسالان و بچه ها را به خود جلب کرد. تم اصلی آثار این نویسنده تحول فردی و یافتن خویشتن است.

رمان نوجوان باغ مخفی اثر فرانسیس هاجسون برنت با ترجمه مریم مفتاحی به تازگی از سوی نشر آموت در 376 صفحه، شمارگان 550 نسخه و به بهای 199 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "باغ مخفی با ترجمه مریم مفتاحی برای نوجوانان منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ مخفی با ترجمه مریم مفتاحی برای نوجوانان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید