این 9 عیب آبگرمکن ایران رادیاتور را با سرویس از بین ببرید

به گزارش وبلاگ ماریانا، چکیده : مشکلاتی مانند خرابی جرقه زن، روشن نشدن شمعک، گرم نشدن آب، فشار کم آب، کوتاه و زرد بودن شعله و … نشان دهنده این هستن که آبگرمکن شما احتیاج به سرویس دارد

این 9 عیب آبگرمکن ایران رادیاتور را با سرویس از بین ببرید

آبگرمکن دیواری یکی از برترین دستگاه های تامین آبگرم مصرفی است. پس از نصب و استفاده از آبگرمکن، بدون شک این دستگاه مانند سایر سیستم های گرمایشی احتیاج به سرویس شش ماهه یا یک ساله دارد. در صورتی که آبگرمکن دیواری دچار مسائلی مثل: خرابی جرقه زن، روشن نشدن شمعک، گرم نشدن آب، فشار کم آب، کوتاه و زرد بودن شعله و … گردد، باید اقدام به تعمیر آن کنید. با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم، چگونه این 9 عیب آبگرمکن را با سرویس از بین ببرید.

یکی از برترین روش های جلوگیری از هرگونه مشکل در آبگرمکن، سرویس به موقع آن است. به یاری سرویس به موقع آبگرمکن دیواری می توانید از به وجود آمدن مسائل زیر، جلوگیری کرد:

الکترود آبگرمکن جرقه نمی زند

دلایل مختلفی باعث بروز مشکل جرقه نزدن این قطعه می گردد؛ اول دلیل این مشکل این است که اتصال سیم به الکترود قطع یا شل شده است و با درست وصل کردن آن به راحتی این مشکل رفع خواهد شد.

در صورتی که پس از اتصال سیم، متوجه شدید که مشکل رفع نشده است، ممکن است دلیل آن کثیفی نوک الکترود جرقه زن باشد. البته با تمیز کردن نوک الکترود مشکل جرقه نزدن الکترود رفع خواهد شد.

اگر با تمیز کردن الکترود مشکل رفع نشد، ممکن است چینی الکترود شکسته باشد. پس اقدامی که بعد از تمیزکاری الکترود می توانید انجام دهید این است که شرایط آن را آنالیز نموده و در صورت احتیاج برای تعویض آن اقدام کنید.

مشعل دستگاه روشن نمی گردد

در صورتی که آب را باز می کنید ولی آبگرمکن روشن نمی گردد، دلیل اصلی آن می تواند قطعی گاز باشد. برای آنالیز این مشکل کافیست شیر اجاق گاز را باز کنید تا از وصل بودن گاز محل مطمئن شوید. چنانچه گاز محل قطع شده بهتر است با اداره گاز منطقه تماس بگیرید و دلیل را بپرسید. اما اگر گاز وصل است ولی مشعل روشن نمی گردد باید قسمت های دیگر آبگرمکن را آنالیز کنید.

یکی از قطعاتی که باید در این زمان آنالیز کنید، گرفتگی شیپور رگولاتور است. در اغلب اوقات با تمیز و تنظیم کردن این قطعه مشکل رفع می گردد.

البته دلیل دیگری که می تواند باعث به وجود آمدن این مشکل گردد، بسته بودن شیر گاز آبگرمکن است. بهتر است قبل از رگولاتور آنالیز کنید که شیر دستگاه باز باشد.

آب مصرفی گرم نمی گردد

گرم نشدن آب آبگرمکن دلایل مختلفی دارد: ممکن است لوله های داخلی دستگاه رسوب گرفته باشد و گرما به درستی درون آن ها نفوذ نکند و گرم نگردد؛ جهت رفع این مشکل باید دستگاه سرویس شده و رسوب موجود در لوله ها رفع گردد.

رسوب زدایی از طریق موادهای شوینده اسیدی مثل: لوله پاک کن، جوهر نمک و … انجام می گردد که یک کار تخصصی است. پس بهتر است این کار را به یک فرد کاربلد بسپارید تا از خطرات بعدی آن در امان باشید.

از دیگر دلیل های گرم نشدن آب، کم بودن شعله مشعل دستگاه است. این مسئله معمولا به دلیل کثیفی شدن مشعل به وجود می آید؛ برای رفع کردن این مشکل باید برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

دستگاه را خاموش کنید و اجازه دهید خنک گردد، سپس با یک سیم نازک یا خلال دندان سوراخ های آن را تمیز کنید.

فشار آب مصرفی کم می گردد

یکی از مسائلی که در زمان سرویس کردن آبگرمکن رفع می گردد، کم بودن فشار آب مصرفی است. اصلی ترین دلیل کم فشار بودن آب دستگاه رسوب گرفتن لوله ها است.چنانچه دلیل کم فشار بودن آبگرم مصرفی شما هم، رسوب گرفتن لوله ها باشد؛ با سرویس دستگاه مشکل رفع می گردد و در غیر اینصورت باید به آنالیز سایر دلایل بپردازید.

البته یکی دیگر از دلایل رایج این مشکل کم بودن فشار آب کل ساختمان است. اگر شما در یک مجتمع زندگی می کنید که تعداد واحد های آن زیاد است باید این مسئله را با همسایگان خود آنالیز و در صورت احتیاج برای آپارتمان خود پمپ آب بخرید.

شمعک آبگرمکن روشن نمی گردد

دلیل اصلی این مسئله، رسوب گرفتن و کثیفی صافی شمعک است؛ اگر این مشکل برای آبگرمکن شما نیز به وجود آمده است باید شمعک را با یک قطعه نو تعویض کنید.

البته بسته بودن شیر پروانه ای نیز از دیگر دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن است. در اینصورت باید شیر را باز و مشکل را رفع کنید. چنانچه مشکل روشن نشدن شمعک در آبگرمکن نیز به دلیل مسدود بودن مجرای نازل شمعک یا گرفتگی آن باشد، با تمیز کردن آن شمعک روشن می گردد.

شمعک آبگرمکن حین کار خاموش می گردد

اگر ترموکوپل یا شیر مغناطیسی آبگرمکن خراب باشد و باعث خاموش شدن مدام دستگاه گردد برای رفع مشکل شمعک باید آن را با قطعه نو تعویض کنید. کوتاه بودن شعله شمعک از دیگر دلایل بروز این مشکل است که برای رفع آن باید جهت عبور گاز تا شمعک، تمیز گردد.

شعله مشعل زرد و کوتاه شده است

دلایل مختلفی از جمله: گرفتگی صافی شمعک، گرفتگی مجرای نازل شمعک و کثیفی صافی مجرای هوا باعث زرد شدن و کوتاه شدن شعله مشعل می گردد. برای رفع این مشکل باید قطعات از طریق کارشناس فنی تمیز گردد پس چاره آن سرویس دستگاه است.

مشعل بلافاصله بعد از باز کردن آب روشن نمی گردد

یکی دیگر از مسائلی که بعد از سرویس آبگرمکن ایران رادیاتور از بین می رود، روشن نشدن مشعل بعد از باز کردن آب گرم است. دلیل اصلی این مشکل، خرابی شیر احتراق است. پس باید قطعه را آنالیز و در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید تا مشکل رفع گردد. اگر مشکل با این موارد از بین نرود باید اورینگ سوپاپ گاز آنالیز و در صورت احتیاج تعویض گردد.

آب بیشتر از حد استاندارد داغ می گردد

مشکل دیگری که در بعد از سرویس کردن آبگرمکن ایران رادیاتور از بین می رود، داغ شدن بیش از حد آب مصرفی است. عمده ترین دلایل این مشکل رسوب گرفتن لوله ها، خراب شدن دکمه یا ولوم تنظیم دما و … است. همه این موارد با سرویس به موقع رفع می گردد.

در این مقاله سعی کردیم اهمیت سرویس به موقع آبگرمکن ایران رادیاتور را بیان کنیم. بعلاوه اعلام کنیم چه مسائلی با سرویس دستگاه از بین می رود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که سرویس دستگاه کار تخصصی است و بدون مهارت و ابزار ممکن است به قطعات دستگاه آسیب بزند. در نتیجه برای پایین آوردن هزینه های تعمیرات بهتر است از یک فرد کاربلد در این زمینه یاری بگیرید.

سوال و جواب

هشت ماه است که یک آبگرمکن دیواری خریدیم، بعد از حدودا دو ماه وقتی آبگرمکن خاموش میشه جرقه زن کار نمیکنه و مجبور میشیم با کبریت یا فندک دستگاه را روشن کنیم، جرقه زن باید تعویض گردد یا قابل تعمیر است؟

ابتدا باید اتصالات جرقه زن آنالیز گردد و آن ها را با دقت وصل کنید؛ اگر مشکل رفع نشد، نوک الکترود را تمیز کنید و در آخر در صورت رفع نشدن مشکل برای تعویض جرقه زن اقدام کنید.

برای تعویض جرقه زن بهتر است آن را از دستگاه جدا نموده و سپس یک جرقه زن دقیقا شبیه به جرقه زن قبلی تهیه و آن را به جای جرقه زن قبلی وصل کنید.

منبع: اتاق

به "این 9 عیب آبگرمکن ایران رادیاتور را با سرویس از بین ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 9 عیب آبگرمکن ایران رادیاتور را با سرویس از بین ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید