از نقد انیمیشن قرمز شدن تا کاراکترهای سونیک 3؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش وبلاگ ماریانا، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از نقد انیمیشن قرمز شدن تا کاراکترهای سونیک 3؛ برترین های هنر و سینما

تمام کاراکترهایی که احتمالا در انیمیشن سونیک خارپشت 3 حضور دارند

پیش تر بیان شده بود که فیلم سونیک خارپشت 3 از وجود کاراکتری به نام خارپشت سایه بهره خواهد برد، اما به احتمال زیاد بسیاری از کاراکترهای سونیک خارپشت 2 نیز در دنباله سوم حضور خواهند داشت. ما در دنباله دوم فرنچایز سونیک که اخیرا منتشر شده شاهد حضور کاراکترهایی نظیر تیلز و ناکلز بودیم که در فیلم اول حضور نداشتند. بنابراین می توان انتظار داشت که سونیک خارپشت 3 شامل مجموعه ای از کاراکترهای متنوع تر باشد. لذا لیست طولانی ای از شخصیت ها وجود دارد که می توان در دنباله سوم شاهد حضورشان بود.

10 انیمیشن تماشای که در طول تاریخ فراموش شدند

به لطف استودیوهایی مانند دیزنی و دریم ورکس، همه یک انیمیشن محبوب برای خود دارند. انیمیشن چه نوستالژیک باشد و چه داستان های ساده بی نظیر، جایگاه ویژه ای در قلب بسیاری از هواداران دارد. همه انیمیشن های معروفی مانند دیو و دلبر (Beauty and the Beast) یا شیر شاه (The Lion King) که بارها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته اند را می شناسند. با این حال، انیمیشن هایی هستند که بلافاصله مورد تحسین قرار نگرفتند یا در باکس آفیس آنقدر خوب عمل نکردند که زندگی بسیاری از هواداران را نیز تحت تاثیر قرار دهند و جزیی از خاطره جمعی یک یا چند نسل شوند. در این مطلب 10 انیمیشن فراموش شده نام بردیم که صرفا به علت عدم پیروزیت در کسب عایدی یا به علت اینکه چند منتقد از آن ها لذت نمی بردند، فراموش شده اند. این فیلم ها شایسته به خاطر سپرده شدن، تماشا و لذت بردن هستند. نه تنها اشتیاق و سخت کوشی فراوانی برای ساخت این فیلم ها صورت گرفته است، بلکه محصول نهایی به خوبی هر انیمیشن دیگری هستند که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته اند، علیرغم اینکه در زمان اکران از آن ها قدردانی مناسبی صورت نگرفته باشد.

اگر ثور در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت به سر تانوس ضربه می زد چه می شد؟

سخنان تمسخرآمیز تانوس به ثور در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت باعث آسیب تماشا خدای تندر از نظر روحی شد اما اگر ثور در اولین کوشش خود برای کشتن تایتان دیوانه به سر او ضربه می زد، چه اتفاقی می افتاد؟

8 فیلم و سریال تلویزیونی پیروز درباره وایکینگ ها بر اساس امتیاز IMDb

به تازگی طیف متنوعی از فیلم ها و سریال ها در اختیار هواداران فرهنگ وایکینگ ها قرار گرفته است. سریال های دنباله داری مانند وایکینگ ها و وایکینگ ها: والهالا که اولین فصل آن در ماه فوریه پخش شد و آخرین پادشاهی که آخرین فصل آن در ماه مارس در نتفلیکس منتشر شد، موج محبوبیت داستان هایی را که به روایت زندگی وایکینگ ها بپردازند به اوج خود رسانیده اند و به همین دلیل مرد شمالی اثر رابرت اگرز توانسته هواداران زیادی را به سمت خود جلب نماید. بنابراین می خواهیم در این مطلب به فیلم ها و سریال های تلویزیونی منحصربه فردی که در رابطه با وایکینگ ها ساخته شده اند و توانسته اند در سایت IMDb بالاترین امتیاز را از آن خود نمایند نیم نگاهی بیندازیم تا هواداران این ژانر دریابند که کدام یک از این آثار بیشتر مورد توجه منتقدین و مردم قرار گرفته اند و ارزش تماشا کردن را دارند.

10 فیلم برتر با فروش بیش از 1 میلیارد دلار بر اساس راتن تومیتوز

وقتی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست از مرز یک میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی عبور کرد، تبدیل به چهل و هشتمین فیلمی شد که به این پیروزیت دست یافت، آن هم بدون اینکه نرخ تورم برای آن در نظر گرفته گردد. اگرچه اولین فیلمی که از این مرز عبور کرد، تایتانیک در سال 1997 بود، اما تعداد کمی از فیلم های دیگر هم توانستند به این رکورد دست یابند تا اینکه در دهه 2010 شاهد انفجار در گیشه بودیم. اما همه فیلم هایی که بیش از یک میلیارد دلار فروش نموده اند، مورد لطف منتقدان قرار نگرفتند. کمترین رتبه مربوط به فیلم تبدیل شوندگان: عصر انقراض است که تنها 17 درصد در راتن تومیتوز دارد. بهتر است به چهل و هشت فیلمی که در باکس آفیس یک میلیارد دلار فروش نموده و بیشترین امتیاز را در راتن تومیتوز دارند نگاهی بی اندازیم.

هر آن چه از انیمیشن ماشین های 4 و اسپین آف پیکسار می دانیم

فرنچایز ماشین ها برای پیکسار بسیار پیروز بوده، اما سوالی که پیش می آید این است که آیا دنباله ماشین های 4 اصلا ساخته خواهد شد؟ بنابراین در پاسخ به این سوال ما در اینجا می خواهیم تمام اطلاعاتی را که در این خصوص داریم با شما در میان بگذاریم.

10 انیمه که می توانید بعد از مرد تک مشتی تماشا کنید

مرد تک مشتی یک انیمه سینن است که مورد تحسین فراوانی قرار گرفته است (سینن به انیمه یا مانگایی گفته می گردد که مخاطبان آن عمدتا مردان بین 18 تا 40 سال هستند). این انیمه به خاطر ترکیب هنرمندانه کمدی سرد و صحنه های اکشن وجدآور، مورد توجه قرار گرفته است. شوخ طبعی، عنصر مرکزی این انیمه است، و شخصیت های آن به خاطر حماقت و تیزبینی که در ظاهرشان وجود دارد، حسابی مخاطبان را سرحال می آورند. هنوز معین نیست که آیا واقعا فصل سومی هم از مرد تک مشتی در کار است یا خیر. ولی تا منتظر خبری درباره این قضیه هستید، می توانید به سراغ این لیست بروید، 10 نمونه از انیمه هایی که می توانید بعد از مرد تک مشتی تماشا کنید.

نقد انیمیشن قرمز شدن؛ پاندای درونتان را دوست داشته باشید

پیش از آنکه تصمیم بگیرید انیمیشن قرمز شدن (Turning Red) را برای فرزند خردسال تان به نمایش بگذارید، به خاطر داشته باشید که این فیلم انیمیشنی درباره دختربچه ای سیزده ساله است و به لحاظ اخلاقی و عرفی برای بچه ها، طبعاً دختران، بالای سیزده سال مناسب است. این هشدار ضروری است چرا که نمایش فیلم در جامعه کانادایی و امریکایی اعتراضاتی را از سوی مادران برانگیخته است؛ مادرانی که بر این باورند موضوع مطرح شده در فیلم ولو به طور استعاری برای بچه ها مناسب نیست. اما جامعه مخاطب هدف قرمز شدن دقیقاً بچه هاست و البته مادران سخت گیر دختربچه ها.

10 فیلم ماجراجویی فانتزی شبیه به جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور

آلبوس دامبلدور در یکی از سخنان ناب خود بیان داشت: دنیایی که ما می شناسیم در حال نابودی است. (هر چند که این نقل قول، برترین سخنی نبود که تا به امروز بر زبان آورده است). آشفتگی و هرج و مرج بین دنیای جادو و دنیای معمولی در سال 2022 با فیلم جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور که سومین فیلم این فرنچایز محسوب می گردد، به نمایش عایدی. دیوید یتس که پیش از این شش فیلم دیگر از این دنیای جادوگری را ساخته و مهیا نموده است، کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده داشت و جی کی رولینگ و استیو کلاوز نیز فیلم نامه آن را به رشته تحریر در آوردند.

سیر تحول استودیوی انیمیشن سازی پیکسار از گذشته تا به امروز

حک شدن نام پیکسار در تیتراژ یک فیلم سینمایی عظمت خاصی به همراه دارد و به مخاطبان هم این اطمینان را می دهد که به تماشای اثر قدرتمند و باکیفیتی خواهند نشست. با تغییرات گسترده ای که در رسانه های امروزی ایجاد شده و استفاده روزافزون از جلوه های ویژه کامپیوتری، طبیعتا استودیویی که مایل به پذیرش این ریسک ها باشد به سمت تغییر و تکامل سوق پیدا می نماید؛ پیکسار یکی از نخستین استودیوهای انیمیشن سازی بود که تغییرات دنیای تکنولوژی را با آغوش باز پذیرفت و آن را به آثارش اضافه نمود. با این همه چه چیزی نسخه های مدرن انیمیشن های پیکسار را از آثار این استودیو در دهه 90 میلادی متمایز می نماید و این کمپانی چطور به عنوان یک رسانه تفریح مدرن به رشدش ادامه می دهد؟ در این جا نگاهی می اندازیم به رمز پیروزیت پیکسار که تضمین نماینده طراوت آن برای مخاطبان نسل های مختلف است.

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به وبلاگ ماریانا مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از نقد انیمیشن قرمز شدن تا کاراکترهای سونیک 3؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نقد انیمیشن قرمز شدن تا کاراکترهای سونیک 3؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید