TEV 75؛ کامیون برقی 7.5 تنی انگلیسی

به گزارش وبلاگ ماریانا، کامیون برقی TEV 75 با یک بار شارژ مسافت 140 مایلی (227 کیلومتری) را با باتری 105 کیلووات ساعتی خود راه می رود. این کامیون برای ناوگان حمل و نقل شهری در نظر گرفته شده است.

TEV 75؛ کامیون برقی 7.5 تنی انگلیسی

یک شرکت انگلیسی فراوری انبوه کامیون های برقی 7.5 تنی خود را شروع کرد. این شرکت میخواهد در سال 2023 به نقطه عطف فروش 1000 کامیون برقی دست یابد.

به نقل از آی ای، شرکت انگلیسی Tevva فراوری تجاری کامیون های برقی میانه خود را پس از دریافت تاییدیه از ECWVTA شروع کرد.

این خودروساز بریتانیایی اکنون می تواند فراوری و فروش انبوه کامیون های الکتریکی خود موسوم به TEV 75 که ظرفیت حمل بار 7.5 تنی دارد، شروع کند.

تاییدیه های نظارتی ضروری که به وسیله آژانس صدور گواهینامه خودرو (VCA) و آژانس حمل و نقل سوئد (STA) اعطا شده است، شرکت Tevva را قادر می سازد تا محصولات خود را در سراسر بریتانیا و اروپا به فروش برساند.

این شرکت در بیانیه ای گفت: اولین کامیون های الکتریکی فراوری انبوه از پایگاه ما در بریتانیا تحویل داده شده اند و به وسیله مشتریان دریافت خواهند شد. شرکت ما امیدوار است در سال 2023 به فروش 1000 کامیون برقی دست یابد.

ماموریت شرکت Tevva برای کربن زدایی از صنعت حمل و نقل در پی کوشش های فراوریکنندگان دیگر مانند تسلا و ولوو است.

آشر بنت، بنیان گذار و مدیر عامل Tevva می گوید: ما ماموریت داریم تا کامیون های پایدار را در مقیاس انبوه در دسترس قرار دهیم و معتقدیم فناوری ما به بخش حمل و نقل و دولت های اروپا قدرت می دهد تا به اهداف خالص انتشار صفر کربن خود برسند.

کامیون برقی TEV 75 با یک بار شارژ مسافت 140 مایلی (227 کیلومتری) را با باتری 105 کیلووات ساعتی خود راه می رود. این کامیون برای ناوگان حمل و نقل شهری در نظر گرفته شده است.

شرکت Tevva بعلاوه میخواهد علاوه بر سیستم الکتریکی، نسخه هیبریدی این کامیون را با افزایش برد هیدروژنی نیز معرفی کند. انتظار می رود این مدل، بُردی معادل 354 مایل (570 کیلومتر) داشته باشد و پیمایش مسیر های بین شهری و مسافت های طولانی را ممکن می نماید.

به گفته این شرکت، سوخت هیدروژنی، گزینه هایی را برای برد طولانی تر، محموله های سنگین تر و سوخت گیری سریع تر باز می نماید که باعث می گردد زمان کار بیشتر گردد.

این مهم بر اساس چگالی انرژی بالاتر هیدروژن در مقایسه با باتری های لیتیومی به دست می آید. این شرکت بر این باور است که چنین ترکیبی باعث رقابتی تر شدن محصولاتش می گردد و کمترین هزینه ها و انتشار گاز های گلخانه ای را ممکن می سازد.

آشر می گوید: با استفاده از منابع سوخت هیدروژن و الکتریکی، می توانیم ترکیب انرژی در حمل ونقل را بازنگری کنیم، فشار بر شبکه برق خود را کاهش دهیم و پذیرش کامیون های الکتریکی را تسریع کنیم.

در حال حاضر نسخه الکتریکی این کامیون دارای موتوری با 192 کیلووات قدرت و 596 نیوتن متر گشتاور است و میانگین برد آن حدود 105 مایل (170 کیلومتر) ذکر شده است.

حدود پنج ساعت طول می کشد تا این کامیون تا 90 درصد شارژ گردد، در حالی که از فناوری شارژ سریع 22 کیلوواتی پشتیبانی می نماید.

نسخه هیبریدی این کامیون نیز قرار است با یک مخزن هیدروژنی 9 کیلوگرمی عرضه گردد و بردی معادل 266 مایل (428 کیلومتر) را ارائه دهد. این مدل دارای یک بسته باتری 112 کیلوواتی است، اما قدرت و گشتاور آن با نسخه الکتریکی یکسان است.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید

به "TEV 75؛ کامیون برقی 7.5 تنی انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "TEV 75؛ کامیون برقی 7.5 تنی انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید