فروش توپ دست خدای مارادونا با قیمتی هنگفت

به گزارش وبلاگ ماریانا، توپ دست خدا دیگو مارادونا که با آن در ملاقات آرژانتین و انگلیس در جام جهانی 1986 گل زده بود پایان در یک حراجی به فروش رفت.

فروش توپ دست خدای مارادونا با قیمتی هنگفت

به گزارش وبلاگ ماریانا، این توپ ملاقات یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 بین آرژانتین و انگلیس که گل مشهور دست خدا در آن ملاقات به ثمر رسید، در حراجی گارهام باد در لندن به قیمت 2.4 میلیون دلار فروخته شد.

توپ ملاقات خاطره انگیز میان آرژانتین و انگلیس که با گل به یادماندنی و نمادین دیگو آرماندو مارادونا فوق ستاره فقید آلبی سلسته همراه شد، در اختیار علی بن ناصر داور تونسی آن ملاقات بوده است.

در حراجی برگزار شده علی بن ناصر روی صحنه رفت تا این توپ را معرفی کند. توپ سی و شش ساله فراوری شده به وسیله آدیداس از همان زمان تا امروز در اختیار او بود.

مارادونا در آن ملاقات و به فاصله پنج دقیقه در نیمه دوم، دو گل به ثمر رساند و هر دو گل بلافاصله در تاریخ فوتبال حک شد. او گل اول را که به دست خدا معروفیت پیدا کرد، با دست چپ به قعر دروازه پیتر شیلتون، گلر تیم ملی انگلیس فرستاد؛ گلی که در تناقض آشکار با قوانین زده شد و از چشم بن ناصر دور ماند.

مارادونا بعدا این گل را به عنوان گلی که تا حدودی با دست خدا به ثمر رسید، توصیف کرد و از همان لحظه لقبی ابدی برای آن انتخاب کرد.

منبع: فرارو

به "فروش توپ دست خدای مارادونا با قیمتی هنگفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش توپ دست خدای مارادونا با قیمتی هنگفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید