در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان گفت: در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است و واگذاری های نامناسب، مدیریت ها ناکارآمد و رانت ها مزید بر دلیل بوده است.

در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است

دکتر فرهاد زیویار در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور رئیس جمهور در دانشگاه لرستان برگزار گردید، با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: سفر یک فرآیند طولانی دارد که مرحله نهایی آن روز حضور رئیس جمهور در استان است و این در حالی است که برای فرآیند این سفر از 40 روز قبل تدارک و برنامه ریزی شده است.

استاندار لرستان بیان نمود: موضوعات مختلف استان آنالیز و تا حدودی چکش کاری شده اما تصمیمی برای آن ها اتخاذ مشده که امیدواریم در این سفر با نظر رئیس جمهور و هیات همراه ختم به خیر گردد.

وی عنوان نمود: ظرفیت های بالقوه در استان زیاد است و خداوند مواهب زیادی در حوزه آب، هوا، اقلیم به این استان داده اما چون دست نخورده است و چیزی از این مواهب عاید لرستان نشده کشاورزی، دامپروری گردشگری دست نخورده به جای مانده و سبب شده حدود 30 تا 40 سال لرستان عقب بیفتد.

نماینده عالی دولت در لرستان با اشاره به اینکه حتی صنعتی که وجود دارد به خاطر بی مهری ها نسبت به آن شرایط مطلوبی ندارد، اعلام نمود: در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است و واگذاری های نامناسب، مدیریت ها ناکارآمد و رانت ها مزید بر دلیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه در لرستان خاک مناسب وجود دارد اما برای بهره برداری ضعف داریم، عنوان نمود: موضوع آب، گردشگری و کشاورزی را هم تحت تأثیر قرار داده این در حالیست که لرستان به لحاظ بالقوه فقیر نیست ولی از نظر بالفعل فقیر است.

زیویار ادامه داد: کشاورزی لرستان، 23 درصد آبی و 77 درصد دیم است و بالای 550 میلیمتر بارندگی داریم اما اگر آب ها ذخیره نگردد شرایط خوبی نخواهیم داشت.

استاندار لرستان گفت: آزادراه ها در لرستان خوب اجرا می گردد و در استان های هم جوار ادامه راستا چندین دهه به طول می انجامد که 40 تا 50 کیلومتر به انجام گردد.

وی بر راه اندازی صنایع تکمیلی و تولید در لرستان تأکید کرد و یادآور شد: این مهم می تواند چندین هزار شغل ایجاد کند.

زیویار با بیان اینکه در بحث راه موضوع کریدوری مطرح است و برای لرستان ظرفیت بندر خشک ایجاد می نماید و می توان برای لرستان ظرفیت های دیگری را فعال کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حق صنایع لرستان طی دو دهه اخیر جفا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید