حراج نقاشی چند میلیون دلاری باسکیا

به گزارش وبلاگ ماریانا، با افزایش محبوبیت باسکیا در بازار هنر یکی دیگر از آثار این هنرمند در حراجی ساتبیز به مزایده گذاشته می گردد.

حراج نقاشی چند میلیون دلاری باسکیا

به گزارش وبلاگ ماریانا، تقاضا برای خرید آثار ژان میشل باسکیا در بازار هنر همچنان بالا است و این بار حراجی ساتبیز در ماه اکتبر تابلو نقاشی جنگجو این هنرمند را در هنگ کنگ به مزایده خواهد گذاشت.

این نقاشی بدون اسم که با نام جنگجوی قرمز هم شناخته می گردد در سال 1982 به وسیله این هنرمند خلق شد و قرار است در نهم اکتبر در جریان فروش آثار هنری معاصر به مزایده گذاشته گردد.

انتظار می رود این تابلو نقاشی که یک جنگجوی قرمز رنگ را با شمشیری در دستش به تصویر کشیده است، بین 19.2 تا 25.7 میلیون دلار فروخته گردد.

این یکی از چند تابلو نقاشی با موضوع جنگجو این هنرمند به تعداد می رود که هنوز در مجموعه های خصوصی نگهداری می شوند. در ماه فوریه هم تابلو جنگجوی دیگری در حراجی کریستیز در هنگ کنگ به قیمت 41.7 میلیون دلار به فروش رسید.

تابلو جنگجوی قرمز یک سال پس درگذشت باسکیا، در سال 1989 در نمایشگاه آثار این هنرمند در نیویورک به نمایش عایدی. این نقاشی در سال 2004، هم در نمایشگاه پیکاسو، بیکن و باسکیا در نیویورک به نمایش گذاشته شد.

آثار هنری متعلق به سال 1982 این هنرمند که در سن 22 سالگی به وسیله او خلق شده اند از جمله پرفروش ترین آثار پس از مرگ او به تعداد می فرایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حراج نقاشی چند میلیون دلاری باسکیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج نقاشی چند میلیون دلاری باسکیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید