طراحی نو شرکت هواپیمایی لوفت هانزا
به گزارش وبلاگ ماریانا، لوفت هانزا طراحی جدیدی در خدمات هوایی خود معرفی می کند. این شرکت از رنگ آبی تیره و زرد و سفید در طراحی استفاده می کند.
لوفت هانزا نماد تجاری نو و مدرن خود را به مشتریان و کارکنان در دو رویداد مهم در مراکز فرانکفورت و مونیخ در روز چهارشنبه 7 فوریه عرضه کرد. تغییر قابل ملاحظه ای که ایجاد شده بود، تغییر شکل ظاهر هواپیماها بود. در مقابل بیش از 3000 مهمان در فرانکفورت و مونیخ، لوفت هانزا بوئینگ 747-8 و ایرباس A321 را با طراحی نو به نمایش گذاشت.
در هفته گذشته، این موضوع بحث های تعاملی را به خصوص در رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است. واکنش ها به ظاهر نو تقریبا مثبت بود، اما با این وجود مردم دل شان برای آن تون زرد رنگ سنتی تنگ شده بود. رنگ نو در آینده در هر پروازی، در مراکز لوفت هانزا و فرودگاه به چشم می خورد.
لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان و بزرگ ترین شرکت هواپیمایی این کشور است، که دفتر مرکزی آن در شهر کلن واقع شده است و پایگاه اصلی پروازهای آن فرودگاه بین المللی فرانکفورت است.
Carsten Spohr، رئیس هیئت اجرایی Deutsche Lufthansa AG می گوید:
لوفت هانزا تغییر کرده است و مدرن تر و پیروز تر از همیشه به پیش می رود. از حالا به بعد، برای یک عمر با این طراحی نو در عموم ظاهر می شود. لوگوی crane, همیشه با ما بوده است و در آینده نیز همراه ما خواهد ماند. تا به امروز هنوز هم به عنوان نمادی از کیفیت بالا، خدمات عالی، تجربه پرواز خوب، قابلیت اطمینان و روح نوآورانه پابرجا مانده است.
در مقابل دیجیتالی شدن و تغییر نیاز مشتری، لوفت هانزا متوجه شد که این شرکت نیاز به ارتقاء ظاهر هواپیما دارد تا بتواند به روز شود. این گروه دو میلیارد یورو در سال نو در هواپیماها برای سوخت کارآمد هزینه کردند. لوفت هانزا از سوی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا برای خدمات دیجیتال نو خود جایزه Platinum دریافت کرد و تنها و اولین شرکت هواپیمایی اروپا بود که 5 ستاره را از طریق Skytrax دریافت کرد. معرفی یک کلاس کسب و کار نو با Boeing 777-9 نو طی دو سال، نمونه ای از چگونگی پیاده سازی مدرنیزاسیون در آینده است.
به مناسب صدمین سالگرد لوگوی crane, جزئیات طراحی به منظور همراه شدن با مدرنیزه، بازنگری شد. ظاهر نو لوفت هانزا برخی از المان های شخصی را برای کیفیت بیشتر و مدرنیزه شدن به طور کامل نو می کند. طراحان در ارائه یک طراحی منحصر دقت زیادی کردند.
Carsten Spohr در ادامه می گوید:
مدرنیزاسیون لوفت هانزا تنها به خاطر تعهد کارکنان ما که بهترین در صنعت هستند، امکان پذیر است. آن ها، چهره واقعی نام تجاری هستند.لوگوی crane، دقیقا 100سال پیش از طریق هنرمند گرافیک Otto Firle طراحی شده است، یک آیکون متمایز در آسمان، نماد و سمبل شرکت هواپیمایی است. در آینده نیز شبیه به همان و متناسب با دنیای دیجیتال خواهد بود. حلقه نازک باعث می شود که لوگوی crane ظریف تر شود، آن را در پیش زمینه قرار داده و فضای بیشتری را به آن اختصاص دهد.
پس از 30 سال هواپیماهای لوفت هانزا با طراحی نو ارائه می شوند. طراحی طی یک فرآیند پیچیده با تعداد زیادی کارشناس انجام می شود. پس از مطالعات مقدماتی بیش از 800 طرح و رنگ مختلف در آزمایشگاه ارائه شد و بلاخره طراحی هواپیماهای نو به اتمام رسید. با توجه به ادعای شرکت هواپیمایی رنگ آبی طراحی نشان از تسلط بر آسمان در چند دهه آینده خواهد بود.
در کابین مسافران با طراحی مدرن و لباس های فرم نو خدمه و همچنین امکانات جانبی که اغلب به رنگ زرد هستند، روبرو می شوند. وسایل موجود در پرواز مانند کارد و چنگال، بسته های مختلف، پتو یا بالشت های سفارشی در آینده طراحی نوی پیدا خواهند کرد. طی دو سال آینده نزدیک به 160 میلیون آیتم تغییر خواهد کرد.
یک چالش مهم در بازنگری در طراحی، رعایت الزامات دنیای دیجیتالی امروز و فردا بود. علاوه بر بهینه سازی لوگو crane برای الزامات فنی نو، Lufthansa علامت مخصوص خود را توسعه داده که در دستگاه های تلفن همراه یا و ساعت های هوشمند به راحتی قابل خواندن است.
تصویر برند گروه لوفت هانزا نیز مدرن شده است. لوگوی نو دیگر crane نیست و به طور کامل با حروف بزرگ نوشته شده است. استفاده از حروف بزرگ نشان دهنده طراحی نو گروه است. آبی نو لوفت هانزا رنگ اصلی گروه لوفت هانزا است. سفید سبکی روشن و مستقل را نشان می دهد و زرد مکمل پالت رنگی است.
Carsten Spohr می گوید:
ما از اینکه به سمت جهانی شدن می رویم افتخار می کنیم؛ و مفتخر هستیم که این مفهوم انتزاعی را به زندگی آورده ایم. این ها همه ما را جلو می برد و کار ما را بسیار ارزشمند می کند.
منبع: کجارو / traveldailynews.com