شیطانی که پشت این ظاهر بامزه است!

به گزارش وبلاگ ماریانا، سگ آبی سرده ای از جوندگان شب زی و نیمه آبزی است که شامل دو گونه سگ آبی آمریکایی (بومی آمریکای شمالی) و سگ آبی اوراسیایی (بومی اروپا و بخشی از آسیا) است.

شیطانی که پشت این ظاهر بامزه است!

به گزارش خبرآنلاین، سگ های آبی به علت ساخت سد، کانال و خانه های چوبی بسیار پرآوازه اند. آن ها پس از برگچه خوار ها دومین جونده بزرگ جهان هستند.

اگرچه آن ها به عنوان حیوان خانگی نیز نگهداری می شوند، اما نگهداری از آن ها آسان نیست؛ آن ها حیواناتی بسیار وابسته به قلمرو هستند و زمانی که فردی زیستگاه طبیعی آن ها را مختل می نماید، تهاجمی می شوند و به همین علت حملات آن ها رایج است و وقتی حمله می نمایند می توانند بسیار خطرناک باشند. سگ های آبی دندان های بسیار توسعه تکامل یافته ای دارند که می توانند اندام فرد را سوراخ نمایند و باعث خونریزی شدید شوند. علاوه بر این، آن ها می توانند باعث آسیب به انسان و ابتلا به هاری شوند.

بنابر گزارش Critter Control، سگ های آبی ممکن است بسیار نزدیک به منطقه ها مسکونی سدسازی نمایند؛ این حیوانات به ندرت متخاصم هستند، اما در شرایط خاص، بیش از حد برای مردم خطرناک می شوند. سگ های آبی اگر تنها بمانند خطرناک نیستند. با این حال، آن ها روی موضع خود خواهند ایستاد و با یک تهدید مقابله خواهند کرد. اگر این حیوانات به دام بیافتند و یا گوشه گیر شوند، به انسان حمله می نمایند. سگ های آبی حامل تولارمی، انگل و هاری هستند که می توانند به وسیله نیش، مایعات بدن یا آب آلوده منتقل شوند.

قبل از اینکه سگ های آبی به انسان ها یا حیوانات دیگر حمله نمایند، با غر زدن و خش خش هشدار می فرستند. در خشکی، حیوان به سمت پا های عقب خود بلند می گردد تا با تهدید روبرو گردد. در آب، سگ آبی دم خود را به سطح می کوبد تا قبل از شیرجه زدن به محل امن، به دیگران در کلنی هشدار دهد.

یک گروه از آن ها معمولاً به ساخت یک یا دو سد می پردازند تا آب ساکن و عمیق ایجاد نموده باشند تا بوسیله آن هم خانواده خود را از دسترس شکارچیان دور نگه داشته باشند و هم بتوانند غذا و مواد مورد احتیاج برای ساخت خانه را در آن آب شناور نمایند و به آسانی جابجا نمایند.

بنابر گزارش live science، سگ های آبی سد را از درختان و شاخه هایی که با استفاده از دندان های جلویی قوی خود می برند، می سازند. جوندگان بعلاوه از چمن، سنگ و گل برای تقویت این سازه ها استفاده می نمایند. ساختن سد برای سگ های آبی با توجه به ساختار بدن آن ها چالش برانگیز است، اما برای بقای آن ها لازم است، چراکه وقتی سگ های آبی در خشکی هستند، بسیار بی دست و پا و آسیب پذیر هستند و هر شکارچی از خوردن آن ها به عنوان یک وعده غذایی شادمان می گردد.

منبع: فرارو

به "شیطانی که پشت این ظاهر بامزه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیطانی که پشت این ظاهر بامزه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید