اشرف غنی و عبدالله عبدالله توافق سیاسی را امضا کردند اشرف غنی با عبدالله به توافق رسیدگفت وگوی تلفنی ظریف با اشرف غنی و عبدالله عبدالله

به گزارش وبلاگ ماریانا، انتها پس از سه ماه کشمکش سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، این دو امروز یک شنبه توافق سیاسی امضا کردند.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله توافق سیاسی را امضا کردند اشرف غنی با عبدالله به توافق رسیدگفت وگوی تلفنی ظریف با اشرف غنی و عبدالله عبدالله

به گزارش فارس، انتها پس از سه ماه کشمکش سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، این دو امروز یک شنبه توافق سیاسی امضا کردند.

این توافق سیاسی، پس از آن امضا می گردد که هم اشرف غنی و هم عبدالله عبدالله در انتخابات جنجالی سال گذشته خودرا برنده اظهار داشتند و مراسم های تحلیف را به جا آوردند.

اشرف غنی اما از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برنده انتخابات اعلام شد و عبدالله عبدالله خود، خودش را رییس جمهور اظهار داشت.

براساس گزارش ها، اشرف غنی هم چنان رییس جمهور است و عبدالله عبدالله عبدالله هم مسوولیت شورای عالی مصالحه را خواهد داشت و نیز در کابینه 50 درصد سهم خواهد داشت.

همچنین فرایند صلح را شورای عالی مصالحه ملی رهبری خواهد نمود و هیأت مذاکره کننده صلح به این نهاد گزارش خواهد داد.

اعطای رتبه نظامی مارشالی برای ژنرال دوستم براساس فرمان رییس جمهور و عضویت وی در شورای عالی دولت و شورای امنیت ملی بخشی دیگر از این توافق است.

در همین حال، منابعی می گویند که وزارت های، کشور، دادگستری، کار و امور اجتماعی، امور مهاجرین و بازگشت کنندگان، حملو نقل، اقتصاد، کشاورزی آبیاری و دامداری، تحصیلات عالی، امور مرزی و قبایل، صنعت و تجارت و وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات نیز از سوی غنی به عبدالله پیشنهاد شده است.

در بخشی از این توافق نامه به اصلاحات در ساختار حکومت و برگزاری انتخابات نیز پرداخته شده است.

بربنیاد این توافق نامه یک هیات نظارتی پنج نفری که شامل چهره های ملی - سیاسی خواهند بود ایجاد خواهد شد تا جلو نقض توافق نامه را بگیرد.

--

منبع: عصر ایران

به "اشرف غنی و عبدالله عبدالله توافق سیاسی را امضا کردند اشرف غنی با عبدالله به توافق رسیدگفت وگوی تلفنی ظریف با اشرف غنی و عبدالله عبدالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی و عبدالله عبدالله توافق سیاسی را امضا کردند اشرف غنی با عبدالله به توافق رسیدگفت وگوی تلفنی ظریف با اشرف غنی و عبدالله عبدالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید